Κοσμοσυρροή στην Έκθεση «Ερμιτάζ: Πύλη στην Ιστορία» στο Βυζαντινό & Χριστιανικό Μουσείο

A. Rodin, Έρωτας και Ψυχή, 1905
Είχα πρωτοεπισκεφτεί το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο Αθηνών (http://www.byzantinemuseum.gr/el/) χρόνια πριν, όταν είχα πρωτοέλθει από την Αγγλία. Θυμάμαι ότι η μόνιμη έκθεση ήταν αρκετά μεγάλη, και χρειάστηκα δύο επισκέψεις για να τη δώ όλη.

Σκέφτηκα λοιπόν να ξαναεπισκεφτώ το Μουσείο σήμερα, μα δεν περίμενα ότι θα συναντούσα τόσο πολύ κόσμο. 

Οι επισκέπτες είχαν έλθει κυρίως για την προσωρινή έκθεση «Ερμιτάζ: Πύλη στην Ιστορία» (http://tinyurl.com/h4a5o6l), που οργανώνεται στο πλαίσιο των δράσεων «2016: Έτος Ρωσίας στην Ελλάδα / Ελλάδας στη Ρωσία» (http://www.elru2016.gr)

Το εισιτήριο ήταν κοινό για την μόνιμη και την προσωρινή έκθεση (4,00 ευρώ), -κάτι το οποίο δεν συνηθίζεται- και αυτό ήταν ευχάριστο. Αυτό που δεν ήταν ευχάριστο ήταν ότι μεγάλο μέρος της μόνιμης έκθεσης είναι κλειστό για το κοινό τη χειμερινή περίοδο, λόγω έλλειψης προσωπικού...

Τα ευρήματα προέρχονται από τη συλλογή του Μουσείου
Κύκλος του Caravaggio, Βάκχος, περ. 1610
Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη, που με τα χίλια δωμάτια και τα 3.500.000 εκθέματα, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα Μουσεία Ευρωπαϊκής Τέχνης παγκοσμίως.


Έχει ενδιαφέρον να διαβάσεις την ιστοριά του Μουσείου, που ξεκινά από τον Μεγάλο Πέτρο και συνεχίζεται μέχρι σήμερα.

Τα εκθέματα με τη συλλογή χρυσού από τους αρχαίους τύμβους της Σιβηρίας εντυπωσιάζουν. Ενδιαφέροντα είναι και τα ευρύματα από τις Σκυθικές περιοχές, που λόγω της επαφής τους με τις ελληνικές αποικίες της Κριμαίας δείχνουν έντονες ελληνικές επιρροές.

Πέρα από τα εκκλησιαστικά είδη, που δεν θα μπορούσαν να λείπουν, το μεγαλύτερο μέρος καταλαμβάνουν πίνακες Ευρωπαίων δημιουργών των τελευταίων 5 αιώνων. Υπάρχει και κάποια γλυπτική, με ένα εντυπωσιακό, μικρών διαστάσεων, σύμπλεγμα εραστών του Rodin. 

Η διαρρύθμιση της έκθεσης προσαρμόζεται στις ιδιομορφές του κτιριακού συγκροτήματος του Μουσείου, και αυτό το κάνει λίγο κουραστικό, αλλά ας μην παραπονιόμαστε. 
Μετά από την επίσκεψη στον άνω όροφο του κεντρικού κτιρίου, βγαίνεις στην αυλή και περνάς στο πλευρικό κτίριο, κατεβαίνεις αρκετές σκάλες ώσπου να φτάσεις στο χώρο έκθεσης της Ευρωπαϊκής ζωγραφικής. Δεν υπάρχει σήμανση που να σε καθοδηγεί, ούτε έντυπος συνοδευτικός οδηγός, και πας ρωτώντας. 

No comments: